Woltair zkracuje cestu k tepelnému čerpadlu a fotovoltaice. Unikátní self-service prodej zrychluje administrativní proces ze dvou týdnů na dva dny
Woltair čím dál tím víc sází na maximální využití digitalizace a automatizace procesů a usiluje o co nejdelší protažení digitální cesty od on-line kalkulačky až po digitální podpis kontraktu. Zavedení self-service prodeje tepelných čerpadel a fotovoltaiky je zásadním krokem na této cestě a představuje podobnou změnu, jakou se v online konfiguraci a online prodeji aut vydal automobilový průmysl.
Pilotní dvouměsíční projekt samoobslužného prodeje, který běžel v Česku a Německu, se velmi dobře osvědčil, když jej zákazníci využili u 50 % zakázek. Jejich podíl navíc roste a před únorovou změnou dotačních podmínek se vyšplhal až na 80 %. Nyní Woltair na self-service prodej přechází naplno ve všech zemích, kde působí. Tedy kromě Česka a Německa také v Polsku a Itálii.
Rychlost, pohodlí, bezpečí
V případě zájmu o tepelné čerpadlo či fotovoltaiku si zákazník může vybrat, zda zvolí cestu self-service prodeje, nebo návštěvu obchodního zástupce. „Pro zákazníky samozřejmě zachováváme i nadále tradiční off-line prodej, ale většinu zakázek chceme směřovat právě do self-service. Naším cílem je neustále vylepšovat samoobslužný prodej, aby zákazníka bavil, byl pro něj srozumitelný a cítil se komfortně. Zkrátka aby výsledkem byla co nejpříjemnější zákaznická zkušenost, to je pro nás to nejdůležitější,“ říká Žaneta Pavlíčková, Woltair Head of Digital Sales.
Self-service prodej je zákazníkům k dispozici jak v desktopové, tak mobilní verzi webu. Po celou dobu self-service prodeje je přitom zájemcům k dispozici zákaznická podpora, která poskytuje asistenci s vyplněním formuláře.
“Kromě výrazného zrychlení celého procesu, které oceňují zákazníci nejen v situaci rychle se měnících dotačních podmínek, je klíčovou přidanou hodnotou self-service prodeje pohodlí a možnost vyřídit vše na dálku,” doplňuje Pavlíčková.
Zákazníci zároveň nemusí mít obavy z chybně vyplněných informací nebo z nečekaných technických nesrovnalostí. V celém procesu jsou nastaveny kontrolní mechanismy a nástroje, které pomáhají vybrat to nejlepší řešení pro daného klienta a předem odhalit případné nesrovnalosti nebo technické překážky.
Po dokončení self-service prodeje navíc následuje návštěva technika, který přímo v místě instalace ověří technickou realizovatelnost vybraného řešení. Jde přitom o stejného technika, který následně vybrané zařízení instaluje.
„Pokud by se náhodou stalo, že technik odhalí nějaké nové skutečnosti bránící instalaci, smlouva je následně rozvázána z důvodu nerealizovatelnosti. Není tak třeba se self-service prodeje obávat,“ dodává Pavlíčková.